Як уникнути шуму на уроці?
Урок у початковій школі. Учитель раптом помічає, що діти починають шуміти. Шум поширюється по всьому класу і вже майже переходить у гул. Знайома ситуація?
Поміркуйте, чому діти починають шуміти на уроці.
Шум на уроці може бути конструктивним і деструктивним.
Конструктивним він є тоді, коли не впливає на фізичний та психічний стан дітей, не заважає реалізації завдань уроку. Як правило, виникає у процесі впровадження інтерактивних методів навчання, групової та парної роботи, неможливо зовсім безшумно проводити фізкультхвилинки.
Деструктивний шум є ознакою перенапруження та виникнення тривожності у дітей на уроці, показником стомленості. Він не сприяє реалізації цілей уроку, спричинює виникнення конфліктних ситуацій, заважає повноцінному навчанню та розвитку особистості. Таким чином учень демонструє позицію «Зараз я почуваюся некомфортно».
Що може бути причиною появи деструктивного шуму? Зокрема, це помилки у плануванні та організації уроку, проблеми, що виникли під час викладення навчального матеріалу, ігнорування індивідуальних особливостей учнів.
Немає коментарів:
Дописати коментар